
Dottorato in Gestione, Produzione E Design , 35o ciclo (2019-2022)
Dottorato concluso nel 2023
Tesi:
The determinants and effects of creation and adoption of Artificial Intelligence An empirical investigation at firm and regional level (Abstract)
Tutori:
Alessandra Colombelli Carlo Cambini Emilio PaolucciDidattica
Collegi dei Corsi di Studio
- Collegio di Ingegneria Gestionale e della Produzione. Componente invitato
Insegnamenti
Corso di laurea magistrale
- Challenge@PoliTo by Students - Silver Economy. A.A. 2022/23, INGEGNERIA GESTIONALE (ENGINEERING AND MANAGEMENT). Collaboratore del corso
- Challenge. A.A. 2018/19, MECHATRONIC ENGINEERING (INGEGNERIA MECCATRONICA). Collaboratore del corso
- Challenge@PoliTo - Smart Tower. A.A. 2019/20, INGEGNERIA CIVILE. Collaboratore del corso
- Challenge@PoliTo by Students - Artificial Intelligence: Shape the future. A.A. 2020/21, DATA SCIENCE AND ENGINEERING. Collaboratore del corso
- Challenge@PoliTo by Firms - Fill up with green energy in motorway. A.A. 2020/21, INGEGNERIA ENERGETICA E NUCLEARE. Collaboratore del corso
Corso di laurea di 1° livello
- Economia e organizzazione aziendale. A.A. 2022/23, INGEGNERIA GESTIONALE. Collaboratore del corso
Pubblicazioni
Pubblicazioni durante il dottorato Vedi tutte le pubblicazioni su Porto@Iris
- Colombelli, A; D'Amico, E; Paolucci, E (2023)
When computer science is not enough: universities knowledge specializations behind artificial intelligence startups in Italy. In: THE JOURNAL OF TECHNOLOGY TRANSFER. ISSN 0892-9912
Contributo su Rivista - D'Amico, Elettra (2023)
The determinants and effects of creation and adoption of Artificial Intelligence An empirical investigation at firm and regional level. relatore: COLOMBELLI, ALESSANDRA; CAMBINI, CARLO; , 35. XXXV Ciclo, P.: 161
Doctoral Thesis - Cavallo, Angelo; Colombelli, Alessandra; D’Amico, Elettra; Paolucci, Emilio (2023)
“Balanced” or “polarized” entrepreneurial ecosystem types? Evidence from Italy. In: THE JOURNAL OF TECHNOLOGY TRANSFER. ISSN 0892-9912
Contributo su Rivista - Colombari, Ruggero; D'Amico, Elettra; Paolucci, Emilio (2021)
Can challenge-based learning be effective online? A case study using experiential learning theory. In: CERN IDEASQUARE JOURNAL OF EXPERIMENTAL INNOVATION, vol. 5, pp. 40-48. ISSN 2413-9505
Contributo su Rivista