Maria Angela Musci

Dottorato in Urban And Regional Development , 33o ciclo (2017-2020)

Dottorato concluso nel 2021

Tesi:

Service robotics and machine learning for close-range remote sensing (Abstract)

Tutori:

Andrea Maria Lingua Paolo Dabove Irene Aicardi

Profilo

Argomento di ricerca

Interessi di ricerca

Sustainable land use and territorial resilience
Geomatics
Big data for spatial development

Biografia

I graduated at the Politecnico of Turin Building Engineering in 2015. I developed a master’s thesis project “Design and development of a GIS model for Forest Firefighting” (Supervisors: Andrea Maria Lingua and Marco Piras), linked with the AF3 (EU project (Advanced Forest Fire Fighting), financed by the FP7.
In March 2016 I started a 12-months grant research project, reconfirmed with a 12-months grant research project at DIATI (Department of Environment, Land and Infrastructure Engineering) of Politecnico di Torino (tutor Prof. Marco Piras).
The grant research project was about GIS design, 3D modeling, urban survey and data integration of data acquired by different sensors (such cameras, GPS and so on).

Now I am a PhD student in Urban and Regional Development, at DIST (Interuniversity Department of Regional and Urban Studies and Planning) with the thesis entitled “Automatic techniques for semantic data extraction in Precision Agriculture/farming”. My research work, funded by the PIC4Ser (https://pic4ser.polito.it/), will be focused on the geomatics application for Precision Agriculture, such as sensors acquisition, real-time photogrammetry, multisensory data fusion, deep learning and data management.

Premi e riconoscimenti

• Attività di tutoraggio per il corso di Topografia (in lingua italiana), svolta presso Dipartimento di Ingegneria dell'Ambiente,del Territorio e delle Infrastrutture (DIATI), Politecnico di Torino (Italy), Cod Ins.: 03CWRMC, 03CWRMO, 03CWRMH, 03CWRMC, per il corso di studi di Laurea triennale in Ingegneria Civile, Ingegneria Edile, Ingegneria per l'ambiente e il territorio, dal 23/01/2017-27/09/2017 (totale ore: 115.5) (2021)
  • Attività di tutoraggio per il corso di Topografia (in lingua italiana), svolta presso Dipartimento di Ingegneria dell'Ambiente,del Territorio e delle Infrastrutture (DIATI), Politecnico di Torino (Italy), Cod Ins.: 03CWRMH, 03CWRMC, 03CWRMO, 03CWRMC, per il corso di studi di Laurea triennale in Ingegneria Civile, Ingegneria Edile, Ingegneria per l'ambiente e il territorio, dal 20/01/2020-27/09/2020 (totale ore: 59) (2021)
  • Attività di tutoraggio per il corso di Topografia (in lingua italiana), svolta presso Dipartimento di Ingegneria dell'Ambiente,del Territorio e delle Infrastrutture (DIATI), Politecnico di Torino (Italy), Cod Ins.: 03CWRMC, 03CWRMO, 03CWRMH, per il corso di studi di Laurea triennale in Ingegneria Civile, Ingegneria Edile, Ingegneria per l'ambiente e il territorio, dal 21/01/2019-30/09/2019 (totale ore: 58.5) (2021)