
Dottorato in Energetica , 26o ciclo (2011-2013)
Dottorato concluso nel 2015
Tesi:
Innovative Models and Algorithms for the Optimization of Layout and Control Strategy of Complex Diesel HEVs
Tutori:
Ezio SpessaDidattica
Insegnamenti
Corso di laurea magistrale
- Design of engine and control system. A.A. 2012/13, INGEGNERIA DELL'AUTOVEICOLO (AUTOMOTIVE ENGINEERING). Collaboratore del corso
Corso di laurea di 1° livello
- Geometria. A.A. 2011/12, INGEGNERIA AEROSPAZIALE. Collaboratore del corso
Pubblicazioni
Pubblicazioni durante il dottorato Vedi tutte le pubblicazioni su Porto@Iris
- Finesso, Roberto; Spessa, Ezio; Venditti, Mattia; Yang, Yixin (2015)
Offline and real-time optimization of EGR rate and injection timing in diesel engines. In: SAE INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINES, vol. 8, pp. 2099-2119. ISSN 1946-3936
Contributo su Rivista - Venditti, Mattia (2015)
Innovative models and algorithms for the optimization of layout and control strategy of complex diesel HEVs. relatore: Spessa E., 26. XXVI, P.: 195
Doctoral Thesis - Finesso, Roberto; Spessa, Ezio; Venditti, Mattia (2014)
Optimization of the layout and control strategy for parallel through-the-road hybrid electric vehicles. In: SAE 2014 World Congress & Exhibition, Detroit, MI, USA, April, 8-10 2014. ISSN 0148-7191
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Finesso, Roberto; Spessa, Ezio; Venditti, Mattia (2014)
Layout design and energetic analysis of a complex diesel parallel hybrid electric vehicle. In: APPLIED ENERGY, vol. 134, pp. 573-588. ISSN 0306-2619
Contributo su Rivista - Morra, EDOARDO PIETRO; Spessa, Ezio; Venditti, Mattia (2012)
Optimization of the operating strategy of a BAS hybrid diesel powertrain on type-approval and real-world representative driving cycles. In: 2012 Spring Technical Conference of the ASME Internal Combustion Engine Division, Torino, May 6-9, 2012
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding)