
Dottorato in Energetica , 16o ciclo (2001-2003)
Dottorato concluso nel 2004
Tutori:
Andrea CataniaDidattica
Collegi di Dottorato
- INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2023/2024 (40. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2022/2023 (39. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2021/2022 (38. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2020/2021 (37. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2019/2020 (36. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2017/2018 (34. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2016/2017 (33. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2012/2013 (29. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA INDUSTRIALE, 2011/2012 (28. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata" - INGEGNERIA DELLE FONTI DI ENERGIA, 2009/2010 (26. ciclo)
Università degli Studi di ROMA "Tor Vergata"
Pubblicazioni
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- Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Mittica, Antonio (2008)
Cavitation Analogy to Gasdynamic Shocks: Model Conservativeness Effects on the Simulation of Transient Flows in High-Pressure Pipelines. In: JOURNAL OF FLUIDS ENGINEERING, vol. 130, pp. 031304-1-031304-14. ISSN 0098-2202
Contributo su Rivista - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele (2006)
Acoustic Cavitation Thermodynamic Modeling in Transmission Pipelines by an Implicit Conservative High-resolution Numerical Algorithm. In: ASME Symposium on Two-Phase and Three-Phase Flow in Bubble Columns, Miami, July 17-20, pp. 1807-1821. ISBN: 0791847500
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Spessa, Ezio (2005)
Experimental Investigation of Dynamics Effects on Multiple-Injection Common Rail System Performance. In: 2005 Spring Technical Conference of the ASME Internal Combustion Engine Division, Chicago, IL, USA, April 5-7, 2005, pp. 89-100. ISSN 1529-6598. ISBN: 0-7918-4184-7
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele (2005)
Development and Application of a Complete Common-Rail Injection System Mathematical Model for Hydrodynamic Analysis and Diagnostics.. In: 2005 Spring Technical Conference of the ASME Internal Combustion Engine Division, Chicago, April 5-7, 2005, pp. 181-192. ISSN 1529-6598. ISBN: 9780791837535
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Spessa, Ezio (2005)
Experimental Analysis of Transient Flow Phenomena in Multijet Common-Rail Systems. In: 7th International Conference on Engines for Automobile, Capri (NA), Italy, September 11-16, 2005, pp. 1-5. ISSN 0148-7191
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Mittica, Antonio (2004)
Shock Event Analysis, Characteristics Considerations and Conservativeness Influence in High-pressure Injection System Cavitating Flow Simulations. In: ASME 7th Biennal Conference on Engineering Systems Design and Analysis (ESDA2004), Manchester (UK), July, 19-22, pp. 903-914. ISBN: 0791841731
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Pellettieri, R; Spessa, Ezio (2004)
Sviluppo, messa a punto e strumentazione di un banco prova ad alte prestazioni per sistemi di iniezione diesel: primi risultati sperimentali sulla dinamica di sistemi common rail. In: 59° Congresso ATI, Genova, Italy, 14-17 settembre 2004, pp. 821-834. ISBN: 9788886281935
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Spessa, Ezio (2004)
Thermal Effect Simulation in High-Pressure Injection System Transient Flows. In: SAE 2004 World Congress, Detroit, MI, USA,, March 8-12, 2004, pp. 1-16. ISSN 0148-7191
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Mittica, Antonio; Spessa, Ezio (2004)
Thermal Effect and Cavitation Simulation in High Pressure Injection System Transient Flows. In: 59° Congresso ATI, Genova, Italy, 14-17 settembre 2004, pp. 1011-1026. ISBN: 8886281935
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Pellettieri, R.; Spessa, Ezio (2004)
Development, Setup, and Instrumentation of a New High-Performance Test Bench for Diesel Injection Systems: Preliminary Results on Multijet Common-Rail System Dynamics. In: 59° Congresso Nazionale ATI, Genova, Italia, Settembre 14-17, 2004, Genova, 14-17 Settembre. ISBN: 8886281935
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Spessa, Ezio (2003)
A comprehensive thermodynamic approach to acoustic cavitation simulation in high-pressure injection systems by a conservative homogeneous barotropic-flow model. In: ASME 2003 Internal Combustion Engine and Rail Transportation Divisions Fall Technical Conference, ICERT2003, Erie (USA), 7 - 10 September 2003, pp. 283-294. ISBN: 0791841618
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Spessa, Ezio (2003)
A General Conservative Homogeneous Two-Phase-Flow Model for Acoustic Cavitation Simulation in High-Pressure Injection Systems. In: ICE 2003 6th International Conference on Engines for Automobile, Capri (NA, Italy), September 14-19, 2003, pp. 1-17. ISSN 1083-4958
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Catania, Andrea; Ferrari, Alessandro; Manno, Michele; Spessa, Ezio (2003)
Conservative Numerical Model and Analysis of Acoustic Cavitation in High-Pressure Injection Systems. In: CD-ROM Proceedings, 9th International Conference 'High Tech Cars and Engines', Modena, May 29-30, 2003
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding)