Dottorato in Ingegneria Aerospaziale , 24o ciclo (2009-2011)
Dottorato concluso nel 2012
Tesi:
Multidisciplinary and multi-fidelity optimization environment for wing integrated design
Tutori:
Paolo MaggioreDidattica
Insegnamenti
Corso di laurea di 1° livello
- Sistemi di bordo aero-elettro-meccanici. A.A. 2009/10, INGEGNERIA AEROSPAZIALE. Collaboratore del corso
- Introduzione all'ingegneria aeronautica e spaziale. A.A. 2009/10, INGEGNERIA AEROSPAZIALE. Collaboratore del corso
Ricerca
Dottorandi
- Francesco Di Fiore. Corso in Ingegneria Aerospaziale (ciclo 36, 2020-in corso)
Tesi: Advanced Computational Methods for Design, Diagnostics and Prognostics of Aerospace Systems
Concurrent Engineering / Aerospace Systems Engineering Design and Analysis of Aircraft and RPAS Hypersonic Vehicles / Reusable Access to Space and Re-Entry Systems Concurrent Engineering / Aerospace Systems Engineering Design and Analysis of Aircraft and RPAS Hypersonic Vehicles / Reusable Access to Space and Re-Entry Systems Concurrent Engineering / Aerospace Systems Engineering Design and Analysis of Aircraft and RPAS Hypersonic Vehicles / Reusable Access to Space and Re-Entry Systems
Pubblicazioni
Pubblicazioni durante il dottorato Vedi tutte le pubblicazioni su Porto@Iris
- Mainini, Laura; Maggiore, Paolo (2012)
Multidisciplinary Integrated Framework for the Optimal Design of a Jet Aircraft Wing. In: INTERNATIONAL JOURNAL OF AEROSPACE ENGINEERING, vol. 2012. ISSN 1687-5966
Contributo su Rivista - Mainini, Laura; Tosetti, Marco; Maggiore, Paolo (2011)
Approximated models for aerodynamic coefficients estimation in a multidisciplinary design environment. In: 4th European Conference for Aerospace Sciences (EUCASS) 2011, Saint Petersburg (RUSSIA), 4-8 July 2011
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding)