
Ph.D. in Ingegneria Informatica E Dei Sistemi , 34th cycle (2018-2021)
Ph.D. obtained in 2022
Dissertation:
Artificial Intelligence methodologies to early predict student outcome and enrich learning material (Abstract)
Tutors:
Laura FarinettiTeaching
Teachings
Master of Science
- Challenge@PoliTo by Firms - Students from the future. A.A. 2021/22, INGEGNERIA GESTIONALE (ENGINEERING AND MANAGEMENT). Collaboratore del corso
- Social Networking: technologies and applications. A.A. 2018/19, INGEGNERIA DEL CINEMA E DEI MEZZI DI COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
Bachelor of Science
- Applicazioni Web e Basi di Dati. A.A. 2019/20, INGEGNERIA DEL CINEMA E DEI MEZZI DI COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
- Basi di dati. A.A. 2020/21, INGEGNERIA DEL CINEMA E DEI MEZZI DI COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
- Basi di dati. A.A. 2021/22, INGEGNERIA DEL CINEMA E DEI MEZZI DI COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
Publications
Works published during the Ph.D. View all publications in Porto@Iris
- Canale, Lorenzo (2022)
Artificial Intelligence methodologies to early predict student outcome and enrich learning material. relatore: FARINETTI, LAURA; , 34. XXIV Ciclo, P.: 159
Doctoral Thesis - Canale, Lorenzo; Farinetti, Laura; Cagliero, Luca (2021)
From teaching books to educational videos and vice versa: a cross-media content retrieval experience. In: 45th Annual International IEEE-Computer-Society Computers, Software, and Applications Conference (COMPSAC), 12-16 July 2021, pp. 115-120. ISBN: 978-1-6654-2463-9
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Cagliero, L.; Canale, L.; Farinetti, L.; Baralis, E.; Venuto, E. (2021)
Predicting student academic performance by means of associative classification. In: APPLIED SCIENCES, vol. 11, pp. 1-22. ISSN 2076-3417
Contributo su Rivista - Cagliero, Luca; Canale, Lorenzo; Farinetti, Laura (2020)
UNIFORM: Automatic Alignment of Open Learning Datasets. In: 44th Annual Computers, Software, and Applications Conference (COMPSAC), 13-17 July 2020, pp. 95-102. ISBN: 978-1-7281-7303-0
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding)