![](https://wwwlegacy.polito.it/personale/images/sagoma.png)
Dottoranda in Matematica Pura E Applicata , 36o ciclo (2020-2023)
Dipartimento di Scienze Matematiche "G. L. Lagrange" (DISMA)
Profilo
Dottorato di ricerca
Titolo della tesi
Teaching-learning processes through interaction: argumentation and formative assessment in fostering probabilistic thinking in upper secondary school Rispetto al titolo attuale è aggiunta la parola fostering
Tutori
- Cristina Sabena
- Francesca Martignone
Pubblicazioni
Pubblicazioni più recenti Vedi tutte le pubblicazioni su Porto@Iris
- Saccoletto, Marta (2023)
What is a “good” argumentation in mathematics classroom?. In: 46th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2023, Haifa (Israel), 16-21 luglio 2023, pp. 131-138
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Saccoletto, Marta (2023)
Argumentation and interaction: Discussing a new theoretical perspective. In: Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, 10-14 luglio 2023, pp. 256-263
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Spagnolo, Camilla; Saccoletto, Marta (2023)
How students view the difficulty of mathematical tasks: factors that influence their perceptions. In: Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest (Hungary), 10-14 July 2023, pp. 1498-1505
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Saccoletto, Marta; Paola, Domingo (2023)
Argomentazione per apprendere: Un’attività di avvio al pensiero probabilistico nella scuola secondaria di secondo grado. In: L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE, vol. 46 B, pp. 309-328. ISSN 1123-7570
Contributo su Rivista - Saccoletto, Marta; Spagnolo, Camilla (2022)
Students’ perceived difficulty of mathematical tasks: an investigation on influencing factors. In: DIDACTICA MATHEMATICAE, vol. 44, pp. 59-79. ISSN 2353-0960
Contributo su Rivista