Research Assistant
Department of Control and Computer Engineering (DAUIN)
Docente esterno e/o collaboratore didattico
Department of Architecture and Design (DAD)
Docente esterno e/o collaboratore didattico
Department of Control and Computer Engineering (DAUIN)
Teaching
Teachings
Bachelor of Science
- Info-comunicazione per il sistema alimentare. A.A. 2024/25, DESIGN SOSTENIBILE PER IL SISTEMA ALIMENTARE. Collaboratore del corso
- Storytelling e animazione virtuale. A.A. 2024/25, DESIGN E COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
- Info-comunicazione per il sistema alimentare. A.A. 2023/24, DESIGN SOSTENIBILE PER IL SISTEMA ALIMENTARE. Collaboratore del corso
- Storytelling e animazione virtuale. A.A. 2023/24, DESIGN E COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
- Storytelling e animazione virtuale. A.A. 2022/23, DESIGN E COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
- Dati, algoritmi e le frontiere dell'informatica - Intraprendenti. A.A. 2022/23, INGEGNERIA AEROSPAZIALE. Collaboratore del corso
- Storytelling e animazione virtuale. A.A. 2021/22, DESIGN E COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
- Storytelling e animazione virtuale. A.A. 2020/21, DESIGN E COMUNICAZIONE. Collaboratore del corso
- Design per l'industrializzazione (modulo di Animazione virtuale). A.A. 2020/21, DESIGN E COMUNICAZIONE VISIVA. Collaboratore del corso
- Design per l'industrializzazione (modulo di Animazione virtuale). A.A. 2019/20, DESIGN E COMUNICAZIONE VISIVA. Collaboratore del corso
Research
Research groups
Laboratories
Publications
Publications by type
Latest publications View all publications in Porto@Iris
- Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; De Maio, Elios; Anfuso, Simone; DE LORENZIS, ... (In stampa)
Virtual reality training platforms for CBRN operators and healthcare professionals. In: 3° Scientific International Conference On CBRNe - SICC Series 2023
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - De Lorenzis, Federico; Visconti, Alessandro; Marani, Martina; Prifti, Erik; Andiloro, ... (In stampa)
3DK-reate: Create your own 3D Key for distributed authentication in the Metaverse. In: IEEE Conference on Gaming, Entertainment and Media (GEM 2023), November 19 - 22, 2023
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - De Lorenzis, Federico; Nadalin, Marina; Scarrone, Francesca; Migliorini, Massimo; ... (In stampa)
A virtual reality training platform for CBRN operators in a decontamination procedure. In: 15th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN23), Palma de Mallorca (Spain), July 3-5, 2023
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - De Lorenzis, Federico; Visconti, Alessandro; Restivo, Simone; Mazzini, Francesca; ... (2024)
Combining virtual reality with asymmetric collaborative learning: a case study in chemistry education. In: SMART LEARNING ENVIRONMENTS, vol. 11. ISSN 2196-7091
Contributo su Rivista - Caliari, PIER FEDERICO MAURO; Spallone, Roberta; Lamberti, Fabrizio; Giovannini, ... (2024)
Virtual Reconstruction, Museography, and VR/AR Communication in Design for Heritage. In: Advances in Representation. New AI-and XR-Driven Transdisciplinarity / Giordano A., Russo M., Spallone R., Cham, Springer, pp. 217-235. ISBN: 978-3-031-62962-4
Contributo in Volume - DE LORENZIS, Federico (2024)
Formal and Non-Formal Learning in Virtual Environments. relatore: LAMBERTI, FABRIZIO; , 36. XXXVI Ciclo, P.: 149
Doctoral Thesis - Cannavo', Alberto; De Lorenzis, Federico; Prattico', Filippo Gabriele; Galante, Lorenzo; ... (2024)
On the Quality of the Experience with Virtual Reality-based Instructional Tools for Science Lab Activities. In: JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH, vol. 0, pp. 1-35. ISSN 0735-6331
Contributo su Rivista - Visconti, Alessandro; Nadalin, Marina; De Lorenzis, Federico; Prattico', Filippo ... (2024)
Integrating the time travel mechanic in VR serious games to enhance causal reasoning. In: 2024 IEEE Gaming, Entertainment, and Media Conference (GEM), Turin (ITA), June 5 - 7, 2024, pp. 1-6. ISBN: 979-8-3503-7453-7
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding) - Cognigni, Cecilia; De Lorenzis, Federico; Lamberti, Fabrizio; Mellia, Marco; Vallero, ... (2023)
Reading(&)Machine. Un modello prototipale per la promozione della lettura in biblioteca. In: BIBLIOTECHE OGGI TRENDS, vol. 9, pp. 46-56. ISSN 2421-3810
Contributo su Rivista - De Lorenzis, Federico; Visconti, Alessandro; Cannavo', Alberto; Lamberti, Fabrizio (2023)
MetaLibrary: Towards social immersive environments for readers. In: International Conference on eXtended Reality, Lecce, Italy, September 6-9, 2023, pp. 79-87. ISSN 0302-9743. ISBN: 978-3-031-43404-4
Contributo in Atti di Convegno (Proceeding)