Gabriele Salvatore Giarrusso

Foto di Gabriele Salvatore Giarrusso

Dottorando in Ingegneria Informatica E Dei Sistemi , 39o ciclo (2023-2026)
Dipartimento di Automatica e Informatica (DAUIN)

Docente esterno e/o collaboratore didattico
Dipartimento di Automatica e Informatica (DAUIN)

Profilo

Dottorato di ricerca

Argomento di ricerca

Measurements in optical spectrometry for the evaluation of vital parameters

Tutori

Interessi di ricerca

Data science, Computer vision and AI
Life sciences

Biografia

Gabriele Giarrusso is a PhD student in the Control and Computer Engineering Department at Politecnico di Torino. His research focuses on novel AI-powered infrared spectroscopic technologies and methodologies for non-invasive vital sign monitoring, with a particular emphasis on diabetes mellitus detection via breath analysis.
He earned a Bachelor’s Degree in Biomedical Engineering from the Politecnico di Torino in 2021 and a Master’s Degree in Mechatronic Engineering (Control Technologies for Industry 4.0) from the same institution in 2023, with a research thesis on REM sleep behavior disorder diagnosis using single-channel electroencephalographic signals and machine learning strategies.

Premi e riconoscimenti

• Premio di laurea in memoria dell’Ing. Concetto Arena per la miglior proposta di tesi nell’ambito del proprio corso di studi (MSc MECHATRONIC ENGINEERING). (2024)

Didattica

Insegnamenti